Fiat Linea ve Fiorino marka araçlarında sık rastlanan bir şikayet direksiyonu sağa sola çevirdikçe amortisör kule takozlarından gıcırtı şeklinde gelen ses problemidir.Aynı amortisör takozu Peugeot Biper ve Citroen Nemo marka araçlardada kullanılmaktadır.Hatta yeni model Doblo III (geniş aile ) 'de aynı takozu kullanmaktadır oem üreticisi.Aralarındaki fark sadece Fiorinonun soluna taktığımız takoz Doblo III ün sağ tarafına takılmaktadır.Aşağıda bu amortisör takozuna ait görsel ve montajı hakkında görsellere ulaşabilirsiniz.
Amortisör kule takozu üstteki görseldeki 1 numaralı parçadır.İçerisinde 11 numaralı amortisör bilyası ile birlikte satışa sunulmaktadır.Buradaki en büyük sorun aslında 11 numaralı görseldeki bilyanın dış etkenlerle ( toz,su girmesi,paslanma) çabuk deforme olmasından kaynaklanmaktadır.Bu sese neden olan en büyük sorun bu bilyanın bozulmasıdır.Bu sorunları gidermek için yeni amortisör takozlarında 11 ve 1 numaralı parçalar arasında toz ve su almaması için lastik bir koruma bandı eklenip pazara sunulmuştur.
Bu sorunla karşılaşmamak için;
*Orjinal ürün kullanmanızı OPAR
*Montajını işin ehli kişilere yaptırmanızı
*Mümkünse 1 ve 11 numarları parçaları açarak bilyanın içerisine kaliteli bir gres yağı sürmenizi (İçerisinde gelen yağ yetersiz olabilir) öneririz.
*Piyasadaki her yan sanayi parça kalitesiz parça anlamına gelmez.Birçok OEM üreticisinin tedariğini bu firmalar yapmaktadır.
Not: Amortisör ve amortisör takozu değişimini kesinlikle kendiniz yapmayınız.Helezon yayı amortisör ve amortisör bilyası 3 lüsü yüksek basınçla birbirine montaj edilmiştir.